علائم هشدار دردهای مهم و خطرناک
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸

تزریق دیسکوژل | درمان دیسک با دیسکوژل

تزریق دیسکوژل

دیسکوژل ماده‌ای است که در فضای دیسک تزریق می‌شود، این روش درمانی در بیمارانی‌ است که تمایل به عمل جراحی ندارند یا به‌علت بیماری‌های زمینه‌ای بیهوشی برایشان خطرناک است، کاربرد دارد.

دیسک بین مهره‌ای مانند تخم مرغ دارای یک بخش مرکزی مانند زرده و‌ سفیده تخم مرغ است که به آن هسته دیسک یا نوکلئوس می‌گویند و ‌یک پوسته دارد که آن را احاطه کرده است و آنولوس نام دارد.

در عین حال این ساختار تخم مرغی که مانند یک کمک فنر بین مهره‌های ما به دفع فشار ها کمک می‌کند، توسط  دو دیواره قوی در جلو و عقبش در سرجای خود محکم شده است و هرگاه این دیواره پاره شود و یا پوسته به علتی مانند ژنتیک یا فعالیت سنگین و سبک غلط زندگی آسیب ببیند، محتوای داخلی دیسک بیرون می‌زند و بر روی نخاع فشار وارد و باعث درد و علایم حسی و حرکتی می‌شود.

دیسکوژل یک ماده بی‌خطر از جنس الکل است که در فضای دیسک تزریق می‌شود و بعد از تزریق سفت و حالتی پنبه‌ای پیدا می‌کند.

ین خاصیت دیسکوژل باعث دو اتفاق می‌شود، یکی اینکه منافذ بخش پاره شده را در صورتی‌که محتویات دیسک وارد کانال نخاعی نشده باشد می‌بندد و از طریق کاهش ریخته شدن مواد التهابی بر روی اعصاب باعث بهبود درد می‌شود ، دوم اینکه همراه با خود وقتی سفت و جمع می‌شود ، بخش آبکی دیسک را جمع و به بهبود برجستگی دیسک و آزاد شدن کانال نخاعی کمک می‌کند.

1. علی اسلامی کمیجانی گفت:

با سلام وعرض ادب واحترام تقاضا دارم حداقل وحداکثر هزینه درمان به وسیله دیسکوژل را بفرمایید ونیز بیمار پس از تزریق چه باید بکن ؟ممنون از راهنمایی تان