تزریق دیسکوژل
بهمن ۱۴, ۱۳۹۷

جراحی اندوسکوپی دیسک روش لترال فورامینال

آندوسکوپی دیسک فورامینال

آندوسکوپی دیسک فورامینال چیست؟

یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های جراحی دیسک، در بیماران مبتلا به بیرون‌زدگی یا پارگی دیسک و تنگی کانال نخاعی، جراحی بسته به کمک اندوسکوپی است.
در این روش بیمار در اتاق عمل به شکم روی تخت عمل خوابیده و با بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی کاملا بی‌درد می شود. (فوق تخصص درد)
پس از عکسبرداری کامل ستون فقرات و دیسک اسیب‌دیده، سوزن مخصوص و ابزار کوچک بازکننده از برش کوچکی در حدود نیم سانتیمتر وارد محل بیرون‌زدگی دیسک می‌شود.

سپس دوربین پیشرفته از کانال وارد شده و همزمان با دید مستقیم و تصویر با کیفیت بسیار بالا ۴K با ابزار مخصوص و ظریف قطعه بیرون‌زده دیسک خارج و عصب و نخاع آزاد می‌شود.
با خروج ابزار و دوربین محل برش با یک بخیه و یا فقط با پانسمان بسته شده و بیمار بلافاصله احساس بهبودی می‌کند.
مدت زمان بستری یک‌شب بوده و بیمار روز بعد ترخیص و فعالیت معمول خود را پس از دو یا سه روز از سر می‌گیرد.

Closed endoscopic surgery is one of the newest and best methods of disc surgery in patients with disc herniation or disc rupture and spinal stenosis. In this procedure, the patient lies in the abdomen on the operating bed in the operating room and becomes completely painless with local anesthesia or anesthesia. After the spine and the damaged disc have been fully photographed, a special needle and small opening tool from a small incision about half a centimeter into the disc ejection site.

Dr.Masoud Hashemi – Pain Clinic in Tehran-Iran

دکتر سید مسعود هاشمی فوق تخصص درد – کلینیک درد فوق تخصصی تهران